Poradenstvo: info@turbodieta.sk
Slovensky
Maďarský English Deutsch Polski Slovensky

Chudni múdro!

Už sa to považuje za klišé, ale je to pravda: predtým ani zďaleka nebolo toľko obéznych ľudí ako dnes. Prispelo k tomu zlé stravovanie, sedavý životný štýl a nezdravé návyky. Buďte výnimkou práve vy!

Ako funguje pocit hladu?

V minulosti bolo pre človeka prirodzené, že jedol iba vtedy, keď bol hladný  – samozrejme, ak mal čo. A keď sa nasýtil, prestal jesť. Tak je to aj u prírodných národov a u tých, ktorí počúvajú hlas svojho tela.

Pocit hladu a sýtosti regulujú hormóny

Aktuálna rovnováha energie a výživných látok sa v mozgu ukladá ako stav „potreby”, a na jeho vyváženie slúži hladina leptínu, hormónu produkovaného tukovými bunkami, predstavujúcim stav „dostatku”. Takýmto spôsobom sa telo elegantným spôsobom dopracuje k ideálnemu stavu, pre ktorý je príznačná rovnováha medzi príjmom a potrebou výživných látok. „Potreba” a „dostatok” tvoria harmonický celok. V dôsledku tohto zje človek  iba také množstvo potravy a je dovtedy, kým žiadny z týchto signalizačných systémov nezačne alarmovať, čo znamená, že už netúži po ďalších kalóriách.

Význam tohto systému prežitia sa stane zrejmým iba vtedy, keď vznikne pocit hladu. To je situácia, keď sa „potreba“ a „dostatok“, teda stredisko a periféria vzďaľujú od seba a v organizme vzniká napätie. Telo je sužované stresom. V súčasnom jazyku to znamená nasledovné: keď držíme drastickú diétu – a väčšina diét je práve taká – nevyhnutne dochádza k narušeniu tejto rovnováhy. Vo fungovaní systému nastane porucha. Počas diéty pociťujeme napätie, ktorým je následný jo-jo efekt určite zaručený. Zapamätajme si: menej jedla samo osebe neprináša úspech ak nevieme, ako môžeme fungovanie svojich tukových zásob regulovať.

Záruky nášho prežitia

Pozrime sa, čo „balíky prežitia”, ktorým vďačíme za svoj život, a ktoré sa v dôsledku nesprávnej diéty môžu obrátiť proti nám, obsahujú.

V poradí dôležitosti ide o nasledovné:
  • Tukové zásoby: regulátor nášho metabolizmu, stredisko riadenia energie, najdôležitejšia záruka nášho prežitia.
  • Štítna žľaza: vnútorný zdroj energie, centrálny regulátor metabolizmu.
  • Svalstvo: „nádrž” slúžiaca na rýchlu obsluhu energetických nárokov.
  • Bielkoviny: K správnemu fungovaniu organizmu je potrebný rovnaký pomer príjmu bielkovín, sacharidov a tukov, spomedzi ktorých sú najdôležitejšie bielkoviny, veď bez nich je organizmus nefunkčný a ich nedostatok v tele môže viesť k vážnym poruchám.

Pozrime sa, s akými dôsledkami musíme počítať, ak sa o prísun dostatočného množstva bielkovín do nášho organizmu nepostaráme:

  1. V prípade nedostatku, organizmus získava bielkoviny zo svalov, predovšetkým zo srdcového svalu.
  2. Pod vplyvom štítnej žľazy sa metabolizmus spomalí, dôsledkom čoho sa tukové zásoby organizmu dlhodobo a stabilne zachovajú.
  3. Organizmus v týchto prípadoch signalizuje alarmujúci pocit hladu, čím sa môže dostaviť záchvat jedenia. Tento samozrejme vedie k vzniku ďalších obrovských zásob tuku.
Fakty o bielkovinách

  • Bielkoviny sú najvýznamnejšími stavebnými kameňmi nášho organizmu. Naše svaly ich obsahujú  v množstve 18-20%.  
  • V spojivovom tkanive sa nachádzajú dve dôležité, flexibilné bielkoviny:  kolagén a elastín.
  • Bielkoviny zohrávajú kľúčovú úlohu aj v preprave kyslíka a oxidu uhličitého: hemoglobín sa v pľúcach naplní kyslíkom a myoglobín ho v svale uloží.
  • Enzýmy sú bez výnimky bielkoviny, ktoré spúšťajú, resp. špecificky urýchľujú chemické procesy živého organizmu.
  • Aj časť hormónov sú bielkoviny (inzulín, adrenalín, pohlavné hormóny, tyroxín atď.).
  • Viaceré biologicky aktívne látky majú charakter bielkovín (napr. mediátor zápalov, histamín, alebo dopamín a serotonín, ktoré zohrávajú úlohu pri prenose nervových vzruchov).
  • Protilátky (antigény) sú také bielkovinové molekuly, ktoré produkuje imunitný systém v záujme toho, aby rozoznali a zneškodnili cudzorodé látky, ktoré sa dostali do organizmu.
  • Spomedzi bielkovín krvi, albumíny zohrávajú úlohu pri regulácii osmotického tlaku krvi a uskladnení aminokyselín. Globulíny sú neodmysliteľné k obrane organizmu a imunite, bez fibrinogénu zase nedochádza k zrážaniu krvi.
  • Stavebným materiálom bunečných jadier, mitochondrií, ribozómov - a čiastočne aj bunečných blán - je bielkovina.
  • Nakoľko sa bielkoviny vo vodnom roztoku správajú ako anióny, zohrávajú dôležitú úlohu aj pri uchovaní ph hodnôt organizmu.

Chudnite pomocou vedecky overených faktov

Práve preto, ak chcete chudnúť, je najlepšie keď sa rozhodnete pre niektorú bielkovinovú diétu, napr. metódu Turbo Diety®. Môžete si byť istí, že pomocou tejto diéty sa zachová normálna hodnota inzulínu v krvi a vďaka dopĺňaniu bielkovín sa nemusíte obávať ani straty svalstva. Tiež sa nemusíte báť toho, že by vás trápil neznesiteľný hlad. Nespomalí sa ani váš metabolizmus, pretože aj fungovanie štítnej žľazy zostane normálne.
 
Vďaka Turbo Diete® nedochádza k strate svalstva a Váš organizmus sa nedehydratuje. Čo môžete stratiť, to sú iba tuky. Samozrejme bielkoviny samy o sebe úplne nepostačujú. V záujme dosiahnutia optimálneho efektu musíte užívať aj výživné doplnky, vďaka ktorým budete dokonale chránení pred škodlivými vplyvmi voľných radikálov.

Metóda Turbo Diety® je šitá na mieru. Spoznajte naše programy a vyberte si ten, ktorý vyhovuje práve vám.